19th Ave New York, NY 95822, USA

Handige tips om een bedrijfsnaam te verzinnen

pexels-tima-miroshnichenko-5439436

Het verzinnen van een bedrijfsnaam is tegenwoordig niet heel gemakkelijk. Er zijn al zoveel bedrijven op de wereld. Hoe krijg je het nog voor elkaar om een originele, passende en pakkende naam te verzinnen? Sommige mensen schudden dit zo uit hun mouw. Anderen hebben er hulp bij nodig. Die hulp vind je op deze plek. Zo kan je naar de KvK om jouw bedrijf eindelijk in te schrijven. De tips die je hier vindt gaan je helpen om alles uit jouw nieuwe naam te halen. Zo voorkom je ook de bekende fouten voor bedrijfsnamen.

Zorgen voor een catchy naam

Wat is nu eigenlijk een catchy naam. Dat is een naam die blijft hangen. Maar waarom blijft deze naam hangen. Vooral omdat hij precies bij het bedrijf past. Het is een goede beschrijving en je snapt direct waar het om gaat. Dit is natuurlijk een voltreffer. Daarom is het slim om een soort checklist voor jezelf te maken met punten waaraan de naam moet voldoen. Heb je een woord of afkorting die overal aan voldoet? Dan ben je al een heel eind op weg. Soms is dit zelfs al voldoende om te kunnen scoren met je bedrijf.

Houd het kort

De belangrijkste stap die je kunt zetten is het kort en krachtig houden van de naam. Vaak is met enkele letters alles al te zeggen. Hoe korter je het kunt houden, hoe beter je af bent. Bedenk je vooral dat de klanten moeten kunnen onthouden wat je naam is en waar je voor staat. De naam moet meteen te herkennen zijn en hoe korter deze is, hoe beter dat zal lukken. Kijk dus altijd of het nog net iets korter kan dan dat wat je nu hebt staan. Als dat lukt, zit je altijd goed.

Het doel achter de naam

De naam mag nooit leeg zijn. Dat betekent dus dat je er altijd een doel mee hebt. Het moet iets zijn wat direct aansluit op het soort bedrijf dat je bent. In wat je doet, bent en waar je voor staat moet de naam een plek hebben. Daarom is een doel en een visie bij het bedenken van de naam altijd belangrijk. Het is vaak zo dat dit ook direct een indruk achterlaat bij de klanten. Daar is het je ook om te doen, want op die manier kan je er een goede slag mee slaan.

Is de naam bruikbaar?

Alle tips ten spijt, het belangrijkste is natuurlijk dat je de naam ook echt kunt gaan gebruiken. Daarom is het altijd belangrijk om dit te checken. Juist omdat er zoveel bedrijven zijn, kan het best zo zijn dat je een naam gekozen hebt die al ergens in het land kleinschalig gebruikt wordt. Daardoor wist jij er dus niets van, maar kan jij er nu niets mee aanvangen. Laat je niet te snel afschrikken. Veel namen zijn al gebruikt, maar er is altijd nog wel het nodige mogelijk. Daardoor kan ook jij goed met je bedrijf voor de dag komen.

Leave a comment